World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article

Richmond and Twickenham Times

Article Id: WHEBN0007043258
Reproduction Date:

Title: Richmond and Twickenham Times  
Author: World Heritage Encyclopedia
Language: English
Subject: Brentford, Chiswick and Isleworth Times, Richmond Brewery Stores, Richmond, London, Surrey Comet, Newsquest
Collection: London Newspapers, Media and Communications in Richmond Upon Thames, Newspapers Published in London
Publisher: World Heritage Encyclopedia
Publication
Date:
 

Richmond and Twickenham Times

Richmond and Twickenham Times
Richmond and Twickenham Times front page from 4 October 2013
Type Weekly free newspaper
Format Tabloid
Owner(s) Newsquest Media Group
Founded 1873
Headquarters Twickenham, London
 England
Website Richmond and Twickenham Times

The Richmond and Twickenham Times is a weekly local newspaper that was established in 1873[1] and is published on Fridays. It covers the London Borough of Richmond upon Thames in south-west London and surrounding areas.

It is delivered for free to 35,232 homes in the borough, with (as at 2012) another 634 copies picked up free, and 2,663 copies sold for 55p.[2]

Contents

  • History 1
  • Other editions 2
  • References 3
  • External links 4

History

The Richmond and Twickenham Times was established in 1873 by 26-year-old Edward King who ran the paper for 21 years until he was declared insane in 1894.[1]

From 1896 it was owned by the Dimbleby family.[3] Richard Dimbleby was managing editor and editor in chief from 1946. After his death in 1965, his son David Dimbleby took over.[1]

In April 2003 when he retired, Malcolm Richards was the country's longest serving editor, having filled the role for 27 years.

The paper was sold by the Dimblebys to [3]

The Richmond and Twickenham Times went tabloid in January 2008.[4][5]

The current editor is David Rankin.

The newspaper moved from its headquarters in Twickenham to Quadrant House in Sutton in May 2014 in a move to cut costs.

Other editions

The Dimbleby group also created the Thames Valley Times, the Chiswick Times, the Barnes, Mortlake and Sheen Times, the Wandsworth Borough News, the Kingston, Surbiton and New Malden Times, the Hounslow, Feltham and Hanworth Times, the Putney and Wimbledon Times and the Battersea News. The Wandsworth Borough News closed in 2009.[6] The others have ceased publication also, the Hounslow and Brentford Times and the Chiswick Times closing in July 2010.[7]

References

  1. ^ a b c "History of the Richmond & Twickenham Times". Website. Richmond and Twickenham Times. Retrieved 7 May 2014. 
  2. ^ "Surrey Comet and Richmond & Twickenham Times Group" (PDF).  
  3. ^ a b Morgan, Jean (10 April 2001). "Dimbleby's pledge to journalists in wake of £8m sale".  
  4. ^ "Richmond and Twickenham Times goes tabloid in full-colour redesign".  
  5. ^ Luft, Oliver (19 September 2008). "Newsquest's Richmond & Twickenham Times goes part-free".  
  6. ^ Amos, Owen (5 January 2009). "Newsquest closes Wandsworth Borough News".  
  7. ^ Barnes, Helen (23 July 2010). "Hounslow and Brentford Times and Chiswick Times ceases publication". Richmond and Twickenham Times. Retrieved 7 May 2014. 

External links

  • Official website
  • Audit Bureau of Circulations, Group Circulation Certificate
  • Newsquest Media Group
This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and USA.gov, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for USA.gov and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
 
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
 
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.
 



Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from World eBook Library are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.